Bez kategorii

Branża potrzebuje sprawnych menedżerów

Cyfryzacja „korzyścią” z pandemii

Jeśli w całej tragicznej sytuacji, spowodowanej pandemią COVID-19, można szukać względnych pozytywów, to bez wątpienia jest to przyspieszona digitalizacja organizacji. Lockdown pokazał społeczeństwu, że po prostu… się da. Uczniowie zaczęli „uczęszczać” na zajęcia online, studenci – zamiast na aulach, spotykali się z wykładowcami na platformach typu Zoom czy Teams, a wiele organizacji i przedsiębiorstw zdało Fakty i mity na temat stanu przedcukrzycowego sobie sprawę, że środowisko pracy można przenieść na cyfrową płaszczyznę. Bardzo mocno odczuwalną zmianą i wyrazistym przykładem postępującej digitalizacji jest wejście w życie e-Recept, czyli jednego z kluczowych komponentów długofalowego programu rozwoju projektu P1 – a więc systemu, umożliwiającego dostęp do usług świadczonych drogą elektroniczną (m.in. – e-Skierowania czy Internetowego Konta Pacjenta). Trudno bowiem wyobrazić sobie popularną obecnie formę teleporad lekarskich właśnie bez możliwości wystawienia cyfrowej recepty, a nawet najmniej przychylni temu rozwiązaniu sceptycy dłużej go nie podważają. 

Kluczem – sprawni menedżerowie

Rozwój cyfrowych usług w sektorze ochrony zdrowia nie byłby możliwy bez umiejętnego ich zaprojektowania, wynikającego z kompleksowej znajomości specyfiki tak branży medycznej, jak i farmaceutycznej. Taką wiedzę i znajomość można zdobyć, uzyskując dyplom Interdyscyplinarnych Studiów Menedżerów Farmacji w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. To program, który daje możliwości zdobycia wiedzy na temat funkcjonowania przemysłu medycznego w skali globalnej i krajowej, zarządzania firmą farmaceutyczną, nadzoru bezpieczeństwa farmakoterapii na terenie Unii Europejskiej, specyfiki sprzedaży Jerzy Zięba wygra. Co dalej zrobi Ministerstwo? i marketingu farmaceutycznego czy nowoczesnych technologii medycznych we współczesnych systemach opieki zdrowotnej. 

Trzy moduły, pełna wiedza

Roczny program ISMF – Menedżer Farmacji to połączone ze sobą  trzy moduły: Badania Kliniczne, Studium Farmakoekonomiki (…) oraz Sprzedaż i Marketing Leków. – To na polskim rynku nisza, która nie została jeszcze dobrze zagospodarowana – nie ma zbyt wielu programów edukacyjnych poświęconych właśnie grupie zawodowej pracującej w szeroko rozumianej farmacji i medycynie a potrzeba i wysokie oczekiwania co do odpowiedniego poziomu jakości kształcenia tych grup nie ulegają żadnej wątpliwości. Interdyscyplinarne Studia Menedżerów Farmacji to więc niejako odpowiedź na potrzeby rynku, którą przygotowaliśmy dzięki sumie doświadczeń Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej ze współpracy z wiodącymi ośrodkami badawczymi na terenie Europy. Stawiamy na bezkompromisową jakość nauczania, kompleksowość studiów i, jak wskazuje nazwa, ich międzydyscyplinarność – tłumaczy prof. Marcin Czech, kierownik programu ISMF-Menedżer Farmacji. 

Pierwszy z modułów to dwuweekendowy kurs, który pozwala na uzyskanie pełnego obrazu dotyczącego etapów badań i rozwoju produktów leczniczych – od odkrycia substancji aż do pojawienia się na rynku. Kurs poświęcony jest także m.in. poszczególnym fazom badań Jak będzie wyglądać recepta na medyczne konopie? Pokazujemy wzór! klinicznych, roli badań typu „Real World Evidence”, a przy okazji wprowadza w zagadnienia z zakresu biotechnologii czy wiążących regulacji prawnych z zakresu badań klinicznych oraz rozwoju produktów leczniczych. Druga część ISMF to szersze i bardziej rozległe Studium Farmakoekonomiki – to interdyscyplinarny program podyplomowy, łączący wiedzę z zakresu nie tylko branży farmaceutycznej i medycznej, ale również ekonomii, prawa czy technologii. – To najbardziej pojemna część, która funkcjonuje od 33 edycji. Ma wieloletnią tradycję i ciągle ewoluuje, czego przykładem jest położenie w nadchodzącej edycji nacisku między innymi na zagadnienia związane z branżą IT – podkreśla prof. Czech. Trzeci blok – Sprzedaż i Marketing Leków, składa się z trzech sesji, w trakcie których kadra menedżerska uzyska wiedzę z zakresu sprzedaży w przemyśle medycznym, marketingu farmaceutycznego, ale także szerszej wiedzy na temat marketingu produktu, przygotowywania planów marketingowych czy badań rynku.

Gdzie szukać informacji? 

Interdyscyplinarne Studia Menedżerów Farmacji trwają łącznie dwa semestry. To ponad 200 godzin wykładów i wiedza, przekazywana przez najlepszych fachowców. Zajęcia, warsztaty czy seminaria są prowadzone przez doświadczonych praktyków, zatrudnionych w Ministerstwie Zdrowia, Narodowym Instytucie Zdrowia, kancelariach prawnych wyspecjalizowanych w doradztwie dla sektora farmaceutycznego czy w firmach farmaceutycznych – tak polskich, jak i międzynarodowych. Więcej informacji na temat Interdyscyplinarnych Studiów Menedżerów Farmacji znajdziecie na stronie internetowej Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. https://www.biznes.edu.pl/menedzer-farmacji

Artykuł sponsorowany

Czytaj także:  URPL – jednorazowe podkłady chłonne nie nadają się dla zwierząt

Branża potrzebuje sprawnych menedżerów

czas czytania: 4 min